انجام امور خیر ، از بهترین کارها !

انجام امور خیر

انجام امور خیر ، توسط موسسه خیریه ی حیات صالحین مهدیار ، انجام می شود. انجام امور خیر ، می تواند اقداماتی شامل : کمک به ایتام ، نیازمندان ، بیماران سرطانی ، جوانان ازدواج ، افراد آسیب دیده ، کودکان کار و … باشد. انجام امور خیر ، ارزش بسیار بالایی در دین اسلام دارد و بسیار سفارش شده است. در ادامه ی این مقاله ، می خواهیم بیشتر درباره ی انجام امور خیر که توسط موسسه ی خیریه حیات صالحین مهدیار انجام می شود ، توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: کمک به ایتام و نیازمندان

اقداماتی که برای انجام امور خیر صورت می گیرد :

کمک به ایتام :

کمک به ایتام ، یک امر بسیار ارزشمند است و بسیار در دین اسلام ، به آن سفارش شده است. موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار ، به ایتام زیادی کمک می کند. یکی از سولاتی که در مقاله ی انجام امور خیر پیش می آید ، این است که ، ایتام چه کسانی هستند؟

در اصطلاح دینی ، ایتام به افرادی گفته می شود که ، پدرشان را قبل از سن بلوغ از دست داده باشند. در انجام امور خیر و روایات و قرآن سفارشات زیادی درباره ی کمک به ایتام شده که ، از مثال آن ها می توان به : اطعام ، سرپرستی ، احسان دادن ، کمک کردن ، و رسیدگی به امور ایتام اشاره کرد. بهترین موسسه خیریه یعنی موسسه حیات صالحین مهدیار ، در تلاش است تا ، به ایتام زیادی در سراسر کشور کمک کند و باعث خشنودی آن ها شود.

ایتام به کسانی گفته می‌شود که ، هر دوی پدر و مادر خود را از دست داده باشد اما این واژه در قران و حدیث از نظر شرعی و لغوی برای کسی که مادرش را از دست داده باشد به کار نمی رود. ایتام به کسانی گفته می شود که به دلیل از دست دادن والد خود ، از مهر و محبت به دور بوده اند و بیش از هر چیز به عاطفه ، مهر و نوازش محتاج اند و نا خود آگاه ، برای این احساس روحی و عاطفی ، منتظر پاسخ هستند.

بیشتر بخوانید: کمک به یتیم ها و افراد نیازمند

انجام امور خیر ، از بهترین کارها

کمک به بیماران سرطانی و … ، و تهیه ی هزینه های درمان

یکی از وظایف موسسه خیریه در تهران در انجام امور خیر ، تامین هزینه های درمانی اشخاص مختلف است. برای مثال : تامین هزینه درمان نیازمندان ، ایتام ، معلولین ، کودکان ، بیماران سرطانی ، بیماران قطع عضو و کسانی که در تامین هزینه های دارویی خود عاجز هستند.

کمک به افراد آسیب دیده جزو انجام امور خیر

کمک رسانی به مردم مناطق آسیب دیده

کسانی هستند که در اتفاقات مشکلات بزرگی برای آن ها پیش می آید که هیچ دخالتی در رخ دادن آن ها ندارند. مشکلاتی مثل : زلزله ، سیل ، آتش سوزی ، گاز گرفتگی ، طوفان و گردباد و … این افراد پس از رد کردن این مشکلات به کمک بسیار بزرگی نیاز دارند ، شاید خانه هایشان را از دست داده باشند. موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار ، به افراد آسیب دیده کمک می کند.

بیشتر بخوانید : پخش رنگ

کمک به جوانان ازدواج

با وجود وضعیت بد اقتصادی ، جوانان زیادی هستند که به دلیل نداشتن بودجه کافی ، قادر به ازدواج نیستند. موسسه حیات صالحین مهدیار با جمع آوری کمک ها ، در خرید جهیزیه ،لوازم خانگی و … در ازدواج جوانان ، به آن ها کمک می کند.

کمک به آزادی زندانیان غیر عمد

در این شرایط بحرانی ویروس کرونا ، زندان ها از شرایط بهداشتی خوبی به سر نمی برند. در این وضعیت کسانی هستند که به دلیل شرایط بد مالی زندانی شده اند و غیر عمد هستند. شما می توانید با انجام امور خیر کمک های نقدی به موسسه خیریه ، زندانیان غیر عمد زیادی را آزاد کنید و ، به آن ها کمک کنید تا به خانه هایشان بروند.

این کار در اسلام نیز بسیار ارزش مند خوانده شده است و سفارش شده است تا در ماه مبارک رمضان ، سعی شود تا زندانیان غیر عمد آزاد شوند.

کمک به آزادی زندانیان ، انجام امور خیر

شعری درباره ی انجام امور خیر

همه نیکویی باد کردار ما        مبیناد کس رنج و تیمار ما

به نیکی گراییم و فرمان کنیم   به داد و دهش دل گروگان کنیم

نباشد همی نیک و بد پایدار     همان به که نیکی بود یادگار

دراز است دست فلک بر بدی    بدی را بدی باشد اندرخورت

چو نیکی نمایدت کیهان خدای    تو با هر کسی نیز، نیکی نمای

مکن بد، که بینی به فرجام بد     ز بد گردد اندر جهان، نام بد

به نیکی بباید تن آراستن          که نیکی نشاید ز تن خواستن

و گر بد کنی، جز بدی ندروی     شبی در جهان شادمان نغنوی

بیشتر بخوانید: موسسه خیریه

شعری درباره ی انجام امور خیر

اقداماتی برای کمک به دیگران

1- هفته ای یک الی دو بار با وعده ی غذایی ساده از یک خانواده یا فرد نیازمند حمایت کنید.

2- لباس های جدید یا استفاده شده خودمون رو که دیگر نمی‌پوشیم رو با نیازمندان به نیازمندان بدیم ، مانند لباس دیوار مهربانی.

3- به نیازمندان کمک کنید تا هزینه‌های پزشکی و مراقبت های پزشکی خود را پرداخت کنند که این نیز یکی از مهم ترین بخش های کمک به نیازمندان است.

4- به نیازمندان خدمات دندان پزشکی رایگان یا با تخفیف خوب ارائه دهیم.انجام امور خیر

5- از واکسیناسیون کردن بچه های فقر حمایت مالی کنید.

6- خدمات آرایش رایگان به فقرا بدهید مثل کوتاه کردن مو

7- اگر قصد عوض کردن مبل های خانه ی خود را دارید آن ها را اهدا کنید.

8- اگر کار آفرین هستید و تو موقعیت شغلی خوبی قرار دارید می توانید نیازمندان را وارد کسب و کار خود کنید و آن ها را به درآمد برسانید.

9- برای نقاشی خانه نیازمندان داوطلب شوید این کار نه نیاز به مبلغ دارد نه چیزی فقط به صورت داوطلب به کمک افراد بروید و اگر نقاشی و یا کار دیگه ای دارند انجام بدهید.

10- تلفن های قدیمی، کامپیوتر یا وسایل الکترونیکی که استفاده نمی کنید را اهدا کنید.

بیشتر بخوانید: هوشمند سازی ساختمان

موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار

موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار ، یک موسسه در امر انجام امور خیر است. این موسسه خیریه ، در تلاش است تا با کمک های خیرین محترم به افراد نیازمند زیادی کمک کند. شما می توانید برای ارسال کمک های خود ، با موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار ، از طریق راه های زیر ، در ارتباط باشید.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

با موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار تماس بگیرید : 02133248857