موسسه خیریه

موسسه خیریه

موسسه خیریه سازمانی است که با هدف کمک به نیازمندان و افراد محروم تاسیس شده اند. در ابتدا موسسه خیریه برای بر طرف کردن نیاز غذا و پوشاک برای نیازمندان ، وارد کار شد اما بعد ها با پیشرفت دنیا ، مشکلات مردم نیز گسترده تر شد. در ادامه این مقاله درباره ی خدماتی که موسسات خیریه انجام می دهند ، توضیح خواهیم داد پس با موسسه خیریه حیات صالحین همراه باشید.

موسسه خیریه چیست؟

موسسه خیریه چیست و چه وظایفی دارد؟ در ابتدا که قالب مشکلات کمک به نیازمندان، تامین سبد غذایی بوده، موسسات خیریه با این هدف شروع به کار کردند و در غذا و پوشاک و تامین هزینه زندگی به آن ها کمک کردند. در ادامه با پیشرفت جامعه و اضافه شدن مشکلات جدید و بزرگتر کمک به نیازمندان دشوار تر شد. با بیشتر شدن جمعیت، تعداد موسسات خیریه نیز بیشتر شد و با گذشت زمان موسسات متوجه شدند که اقشار ضعیف جامعه را زنان سرپرست و بد سرپرست تشکیل می دهند. تا الان کمک به نیازمندان متوقف نشده است و موسسات خیریه به کارشان ادامه می دهند.

معنای موسسه خیریه چیست؟

موسسه خیریه نوعی کسب  و کار است که معمولا نهادی مردمی است و هدف اصلی آن کمک به نیازمندان، سالمندان، بیماران سرطانی، کودکان کار، زندانیان غیر عمد، کودکان بی سرپرست، کودکان بد سرپرست، کمک به جوانان برای ازدواج، کمک برای ساخت خانه، مسجد، مدرسه، و انجام کارهای بشر دوستانه و … است.

دست یکدیگر را در مواقع سخت بگیریم

تلاش کنیم انسان بودن و انسانیت رو به هم نشان بدیم و باعث گسترش و پیشرفت بشیم. انسان های زیادی وجود دارند که چشم انتظار کمک های ما هستند. این رو فراموش نکنیم که حتی کوچکترین کمکی میتونه دل خیلی ها رو خوشحال کنه. انسانم آرزوست. برای کمک به نیازمندان در حیات صالحین مهدیار از راه ارتباطی زیر در ارتباط باشید.

دسته بندی های موسسه خیریه چست؟

موسسه کمک به نیازمندان به دو دسته دولتی و شخصی تقسیم می شوند. موسسات خیریه از جمله نهاد هایی است که وظیفه اصلی آن کمک به مردم، و کارهای انسان دوستانه است. هر موسسه ی خیریه ای با هدف خاصی پایه گذاری می شود و قوانین آن نیز به فعالیت آن در کشوری که در آن فعالیت می کند بستگی دارد. پس در کل موسسه خیریه نوعی از فعالیت اجتماعی با هدف خاص می باشد.

فعالیت های موسسه خیریه چیست؟

فعالیت های موسسه خیریه چیست؟ یک موسسه خیریه ممکن است به فعالیت های مذهبی، درمانی، آموزشی، اشتغال و کار آفرینی، کمک به نیازمندان، ایتام، معلولین، و سایر فعالیت های مربوط به آن بپردازد.

انواع موسسات خیریه چیست؟ و چه ویژگی هایی دارند؟

انواع موسسات خیریه چیست؟ همان طور که در بالا گفته شد موسسات کمک به نیازمندان به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شود. حالا میخواهیم درباره ی تفاوت این دو صحبت کنیم. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

موسسه خیریه خصوصی چیست؟

یک نوع از موسسه کمک به نیازمندان و خیریه است که فعالیت های انسان دوستانه خود را به صورت خصوصی انجام می دهد. این موسسات از طریق اسپانسرهایی تامین می شوند. این اسپانسر ها می توانند : یک شرکت، یک فرد، یا یک خانواده باشد. موسسه خیریه چیست

موسسه خیریه دولتی چیست؟

موسساتی هستند که پشتوانه ی اصلی مالی آن ها نهاد های دولتی است. این به این معنی نیست که نهاد های دیگر نمی توانند به این موسسات کمک کنند. همه می توانند به این موسسات کمک به نیازمندان کمک کنند. برای پاسخ به سوال اقدامات موسسات خیریه چیست با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

اقدامات موسسه خیریه برای کمک به نیازمندان چیست؟

موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار یک موسسه خیریه در تهران است که وظیفه اش : حمایت از بیماران، افراد بی بضاعت، مستمند، افراد بی سرپرست یا افرادی که در مناطق محروم هستند می باشد. هدف این موسسه جمع آوری کمک هزینه جهیزیه و ازدواج برای جوانان محروم، کمک هزینه بیماران سرطانی، حمایت از زنان بی سرپرست و مشارکت در طرح های عمرانی مثل : ساخت خانه برای افراد محروم، ساخت مسجد، و ساخت مدرسه برای منطقه ی محروم است. حمایت از کودکانی که هزینه تحصیل را ندارند.

کمک به دیگران در اسلام چه ارزشی دارد؟

در اسلام، سخنان امامان، در حدیث ها و به ویژه در قرآن بسیار به کمک به دیگران و نیکوکاری توصیه شده. این کار بسیار ارزشمند خوانده شده و بسیار ارزشمند است. برای مثال در قرآن گفته شده است که : ( تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرّ ) یعنی اینکه واجب است که به یکدیگر کمک کنید. موسسه خیریه کمک به نیازمندان یکی از نهاد هایی است که این امر رو برای خودش واجب دونسته تا به انسان ها کمک کنه.

کمک به ایتام در موسسه خیریه چیست؟

در اصطلاح دینی، ایتام به فردی گفته می شود که پدرش رو قبل از سن بلوغ از دست داده باشه. در روایات و قرآن سفارشات زیادی درباره ی کمک به ایتام شده که از مثال آن ها می توان به : اطعام، سرپرستی، احسان دادن، کمک کردن، و رسیدگی به امور ایتام اشاره کرد. موسسه خیریه کمک به نیازمندان در تلاش بوده تا به ایتام زیادی کمک کند و باعث خشنودی آن ها شود. کمک به ایتام در موسسه خیریه چیست؟

موسسه خیریه در تهران

از آنجایی که در ابتدا قالب مشکلات مردم تامین سبد غذایی بوده، موسسه خیریه در تهران با این هدف تاسیس شد. پس از مدتی با پیشرفت دنیا مشکلات مردم هم بیشتر شد و مشکلاتی از قبیل : هزینه تحصیل، پوشاک و … اضافه شد.

موسسه خیریه در تهران در چه بخش هایی فعالیت می کند؟

تامین هزینه های درمانی

یکی از وظایف موسسه خیریه در تهران، تامین هزینه های درمانی اشخاص مختلف است. برای مثال : تامین هزینه درمان نیازمندان، معلولین، کودکان، بیماران سرطانی، بیماران قطع عضو و کسانی که در تامین هزینه های دارویی خود عاجز هستند.

تامین حقوق خانوداه های بی سرپرست

موسسات خیریه در تهران با همت علاقه مندان به همیاری، کمک هزینه خانواده هایی که مادر خانواده در آن کار می کند و خرج و مخارج آن ها سنگین است را کمک می کند. یا همچنین کمک به خانواده هایی که پدر خانواده قادر به کمک کردن نیست کمک می کند.

تامین هزینه های کودکان بد سرپرست، بی سرپرست یا کودکان کار

یکی دیگر از وظایف موسسه خیریه در تهران حیات صالحین مهدیار، کمک به کودکان و جوانان است. این بنیاد برای شادی و بهبود زندگی آن ها به آنها کمک می کند. از اقدامات این موسسه می توان به : خرید پوشاک و غذا و برگذاری جشن و تهیه هدیه اشاره کرد.

کمک به مردم آسیب دیده توسط موسسات خیریه تهران

کسانی هستند که در اتفاقات مشکلات بزرگی برای آن ها پیش می آید که هیچ دخالتی در رخ دادن آن ها ندارند. مشکلاتی مثل : زلزله، سیل، آتش سوزی، گاز گرفتگی ، طوفان و گردباد و … این افراد پس از رد کردن این مشکلات به کمک بسیار بزرگی نیاز دارند، شاید خانه هایشان را از دست داده باشند. موسسه خیریه در تهران به افراد آسیب دیده کمک می کند. موسسه خیریه

کمک در ساخت و ساز

موسسه خیریه در تهران تلاش می کند تا با کمک خیرین محترم به ساخت خانه در مناطق محروم، ساخت مسجد، ساخت مدرسه و … بپردازد. در مناطق آسیب دیده و زلزله زده افراد بسیاری هستند که خانه هایشان آسیب یا به طور کامل خراب شده است. بیایید به فکر آن ها باشیم و آن هارا تنها نگذاریم.

کمک به معلولان و سالمندان

بسیاری از افراد در مراکز گوناگونی به دلایل مختلف نگهداری می شوند. تامین هزینه زندگی آن ها از جمله اقدامات موسسه خیریه در تهران است. این موسسه با هدف نگهداری از آن ها، تامین پوشاک و غذای آن ها وارد کار شده است.در ادامه می خواهیم درباره ی بهترین موسسه خیریه در تهران صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

موسسه خیریه در تهران، حیات صالحین مهدیار چه امور خیری انجام می دهد؟

موسسه خیریه در تهران، حیات صالحین مهدیار تلاش می کند تا با کمک خیرین عزیز و محترم به ایتام، نیازمندان، سالمندان، بیماران سرطانی، کودکان بی سرپرست، زنان بی سرپرست، و … کمک کند. حالا ما می خواهیم درباره ی کمک به ایتام در موسسه خیریه در تهران برای شما توضیح دهیم، پس با ما همراه باشید.

ایتام چیست؟

در اصطلاح دینی، ایتام به فردی گفته می شود که پدرش رو قبل از سن بلوغ از دست داده باشه. در روایات و قرآن سفارشات زیادی درباره ی کمک به ایتام شده که از مثال آن ها می توان به : اطعام، سرپرستی، احسان دادن، کمک کردن، و رسیدگی به امور ایتام اشاره کرد. بهترین موسسه خیریه در تهران، یعنی موسسه حیات صالحین مهدیار در تلاش بوده تا به ایتام زیادی در سراسر کمک کند و باعث خشنودی آن ها شود.

موسسه خیریه در کرج

از همان ابتدا مشکلات مردم بر طرف کردن غذا، نداشتن پول، و کمبود پوشاک بوده است، و موسسات خیریه با این هدف تاسیس شده اند. موسسه خیریه در کرج یک موسسه، برای کمک به نیازمندان و… است. سپس با پیشرفت همه چیز، مشکلات مردم در عرصه های مختلف بیشتر شد. موسسه خیریه در کرج، موسسه ای است که تلاش می کند به ایتام و کودکان بی سرپرست کمک کند.

تلاش کنیم انسان بودن و انسانیت را به هم نشان بدهیم و باعث گسترش و پیشرفت بشویم. انسان های زیادی وجود دارند که چشم انتظار کمک های ما هستند. این را فراموش نکنیم که حتی کوچکترین کمکی میتواند دل خیلی ها را خوشحال کند. انسانم آرزوست. با آرزوی روزی که هیچ نیازمند و بیماری در دنیا وجود نداشته باشد و همه خوشحال و بی نیاز با هم زندگی کنیم.

موسسه خیریه در کرج از طریق چه راه هایی کمک می کند؟

موسسه خیریه در کرج، فقط کمک مالی نمی کند بلکه اقداماتی همچون : تهیه پوشاک ، تهیه غذای گرم ، تهیه ی سر پناه برای کارتن خوابان ، خرید کتاب و لوازم التحریر برای دانش آموزان محروم ، خرید اسباب بازی برای کودکان و اقداماتی نظیر این را انجام می دهد. شما می توانید با کمک های خود، افراد زیادی را خوشحال کنید، ما تنها نیستیم.

موسسه خیریه دیگر چه کمک هایی می کند؟

موسسه خیریه در کرج، اقداماتی برای ساخت مکان هایی همچون : مسجد ، مدرسه ، خانه ، و … را انجا می دهد. این موسسه در تلاش است تا با همت خیرین محترم بتوان در مناطق محروم این اقدامات را انجام داد.

موسسه خیریه و حمایت از نیازمندان

در موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار ، با یاری خداوند مهربان و همدلی هموطنان عزیز ، تمام تلاش و هدف مددکاران این مجموعه کمک به نیازمندان ، کودکان کار ،کمک به بیماران سرطانی ، سیل زدگان ، اقشار ضعیف جامعه میباشد. کارکنان این مجموعه به لطف خداوند تا کنون تعداد زیادی از افراد بی بضاعت و کودکان بی سرپرست را شناسای کرده و تحت پوشش موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار قرار داده است. رسالت ما این است که مشکلات مردم را با لطف خداوند و کمک های مردمی و زحمت کادر این مجموعه ، به حداقل برسانیم. در این موسسه خیریه اعمال نیکو مثل : کمک به زنان بی سرپست ، ایتام ، بیماران گرفتار ، خانواده های کم درآمد ، کمک به زندانیانی که به دلیل بدهکاری گرفتار اند ، مردم سیل زده و زلزله زده ، فراهم کردن شزایط ازدواج جوانان را تحت پوشش قرار میدهیم.

” شكر آن را كه دگر باز رسیدی به بهار بیخ نیكی بنشان و ره تحقیق بجوی.”

اهمیت کمک به اقشار ضعیف جامعه 

افراد نیازمند جامعه برای نیازهای زندگی مجبوراند آنها را اولویت بندی کنند. مثلا خرج خوراک را به مخارج تحصیلی ارجح دانسته و به ناچار ممکن است کودکان از تحصیل باز بمانند. مسئله ای که کاملا مشخص است ، تهیه غذای هر خانواده است که اولین اولویت است. مشخصا دومین مسئله تامین مسکن و اجاره خانه است. وظیفه ی موسسه خیریه این است که به کمک افراد نیازمند رفته و مشکلات آنهارا برطرف کند. حالا تصور کنید عضوی از این خانواده ی ضعبف ، دچار بیماری سخت شود. مطمئنا این خانواده در تامین هزینه های درمانی دچار مشکل شده و توانایی پرداخت آن را نخواهد داشت. در این وضعیت اگر بیماری فرد به موقع تشخیص و درمان نشود ف احتمال اینکه پس از مدتی بیماری پیشروی کند و با هزینه های چند برابر بروز کند ، بسیار بالاست.

کمک به بیماران بی بضاعت در موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار

در این مرکز ، برای افراد تحت پوشش که از بیماری خاصی رنج میبرند ، اقدام به درمان سریع بیمارن و کمک به کاهش درد و رنج افراد جزو طرح های برنامه ریزی شده است و تامین هزینه های درمانی بیماران تحت پوشش انجام میشود. بسیاری از بیماران علاوه بر اینکه باید درد و رنج را تحمل کنند ، مجبور به پرداخت هزینه های سنگین برای بهبود هستند. باتوجه به شیوع بیماری های خطرناک و در کشور و نیاز به تهیه داروها ، اهمیت حضور موسسه خیریه در کمک به بیماران نیازمند بیشتر میشود.

اهدای جهیزیه در موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار

حیات صالحین به عنوان یک نهاد مردمی تهیه جهیزیه برای دختر خانم های جوانی که قصد ازدواج دارند اما توانایی خرید آنرا ندارد ، را یکی از اصلی ترین فعالیت خیرخواهانه خود میداند. در این موسسه خیره انواع جهیزیه اهدایی به :

1.خرید جهیزیه برای نوعروسان

2.تهیه جهیزیه برای بانوان سرپرست خانواده که قصد ازدواج مجدد دارند.

3. کمک هزینه های ازدواج برای پسران

شرایط استفاده از جهیزیه رایگان در موسسه خیریه حیات صالحین 

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دلیل مشکلات معیشتی توانایی تامین هزینه های ازدواج را ندارید و یا فردی را میشناسید که با مشکل روبرو شده است ، میتوانید با موسسه ما تماس بگیرید و فرد مورد نظر را معرفی کنید. مددکاران ما پس از تحقیقات لارم و اطمیننان از شرایط ، صلاحیت آنها را تایید کرده و فرد تحت پوشش موسسه قرار میگیرد.

کمک به بیماران سرطانی در موسسه خیریه

یکی از شایع ترین بیماری های که امروزه افراد زیادی رو درگیر کرده ، بیماری سرطان است. در بیماری سرطان علاوه بر درد و رنجی که بیمار باید متحمل شود ،  هزینه های سنگین برای درمان وجود داره و داروهای این بیماری داروهای گران قیمتی میباشند. علاوه بر تامین دارو ها و هزینه های درمانی ، باید تغذیه سالم و مغذی داشته باشند.

  ز مهربانیِ جانان طمع مَبُر حافظ

که نقشِ جرم و نشانِ ستم نخواهد ماند!

تغذیه کودکان مبتلا به سرطان

کودکان سرطانی پس از ابتلا به بیماری ، بی اشتها شده و میل به غذا خوردن ندارند. بنابر این باید نکاتی را در مورد تغذیه سالم کودک سرطانی رعایت کرد در ادامه یه آنها خواهیم پرداخت. بهتر برای کودک غذا ها و خوراکی های سالمی که دوست دارد تهیه کرد. ممکن است این مواد غذایی گران قیمت باشد و خانواده ها توان تهیه آنها را نداشته باشند. در این شرایط موسسه خیریه با کمک های مردمی وارد میدان شده و به در تهیه مواد غذایی سالم و مغذی به کمک خانواده ها میپردازد. در این شرایط باید به کودکان غذا های طعم دار و نرم بدهید زیرا ممکن است جویدن غذا برای کودک سخت باشد. غذا های حاوی پروتئین بهترین انتخاب برای کودکان بیمار استو ماندد : تخم مرغ ، لبنیات ، بادام زمینی ، حبوبات و… . به طور کلی بیماران مبتلا به بیماری های سخت خصوصا سرطان باید مواد غذایی حاوی پروتئین و انواع ویتامین ها را در برنامه غذایی خود داشته باشند. اگر خانواده ای به دلیل فقر نتواند دارو ها و تغذیه مناسب را برای فرد بیمار تهیه کند ، توان مقابله فرد بسیار پایین خواهد آمد و امید به بهبود کاهش میابد. در موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار ، همگی ما با کمک یکدیگر و لطف خدا در کنار بیماران هستیم تا از این شرایط عبور کنند و امیدشان را از دست ندهند.

اینکه غذاهای کودک باید خوش ططعم و باب میل او باشد به این معنی نیست که باید به کودک غذای چرب ، تند ، ادویه زیاد و خیلی شیرین داد. مصرف این موارد برای کودکان منع شده است. فرد بیمار حتما باید از روغن های طبیعی و مغذی مثل کنجد، زیتون و … مصرف کند و تهیه و پخت غذا با این روغن ها انجام شود که مسلما خرید این روغن ها برای خانواده های بی بضاعت بسیار دشوار است. کودک بیمار باید غذا های پرکالری که به راحتی هضم میشود مصرف کند. مرغ و ماهی بهترین جایگزین برای گوشت قرمز است. مددکاران موسسه خیریه حیات صالحین ، با برنامه غذایی کودکان سرطانی آشنا هستن و با کمک های جمع آوری شده مواد غذایی را تهیه کرده و به دست نیازمندان میرسانند.

اقدامات لازم برای کمک به تحصیل کودکان

در صورتی که قصد کمک به تحصیل کودکان نیازمندی که امکان ترک تحصیل در آنها زیاد است و یا از تحصیل باز مانده اند ، میتوانید با مسئولان موسسه خیریه حیات صالحین در ارتباط باشید تا کمک های خود را دقیقا به افراد نیازمند و کسانی که شرایط آنها کاملا بررسی شده ، برسانید. اگر قصد کمک دارید میتوانید :

1.در تامین هزینه های تحصیلی کمک کنید.

2. دانش آموزانی که در شرایط نامساعد به سر میبرند را به موسسه خیره معرفی کنید.

3. اگر مهارت و یا تخصص خاصی دارید میتوانید با ما در ارتباط باشید و دانش خود را به کودکان هم آموزش دهید.

جمع بندی 

متاسفانه در اوضاع اقتصادی نابسامان امروزه ، شرایط زندگی و تامین معیشت برای بسیاری از خانواده ها دشوار شده است و خیلی از خانواده ها زندگی سختی را میگذرانند و حتی در تامین غدای ساده هم با مشکل مواجه اند. موسسه خیریه ، نهاد های دولتی همه م همه باید در کمک سهیم باشند تا به یاری خداوند از این شرایط عبور کرد.  ” به نیکی گراییم و فرمان کنیم   به داد و دهش دل گروگان کنیم”.

خدماتی که موسسه خیریه ارائه می دهد :

تامین هزینه ها

از وظایف موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار، کمک به کودکان بی سر پرست و بد سر پرست ، ایتام و جوانان است. این بنیاد برای شادی و بهبود زندگی آن ها به آنها کمک می کند. از اقدامات این موسسه می توان به : خرید پوشاک و غذا و برگذاری جشن و تهیه هدیه اشاره کرد.

با موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار تماس بگیرید : 02133248857

تامین هزینه های درمان

یکی از وظایف موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار ، تامین هزینه های درمانی اشخاص مختلف است. برای مثال : تامین هزینه درمان نیازمندان ، ایتام ، معلولین ، کودکان ، بیماران سرطانی ، بیماران قطع عضو و کسانی که در تامین هزینه های دارویی خود عاجز هستند. اگر شما می توانید کمک کنید ، با این کار می توانید بیماران زیادی را از مرگ نجات دهید ، دنیا خالی نیست. موسسه خیریه

بیشتر بخوانید: موسسه خیریه در تهران

کمک در ساخت و ساز ها

موسسات خیریه ، اقداماتی برای ساخت مکان هایی همچون : مسجد ، مدرسه ، خانه ، و … را انجام می دهد. این موسسه در تلاش است تا با همت خیرین محترم بتوان در مناطق محروم این اقدامات را انجام داد.

کمک به بیماران در موسسه خیریه

کمک رسانی به مردم مناطق آسیب دیده

کسانی هستند که در اتفاقات مشکلات بزرگی برای آن ها پیش می آید که هیچ دخالتی در رخ دادن آن ها ندارند. مشکلاتی مثل : زلزله، سیل، آتش سوزی، گاز گرفتگی ، طوفان و گردباد و … این افراد پس از رد کردن این مشکلات به کمک بسیار بزرگی نیاز دارند، شاید خانه هایشان را از دست داده باشند. موسسه خیریه به افراد آسیب دیده کمک می کند. موسسه خیریه

شعری زیبا درباره ی کمک به نیازمندان

خلق های خوب پیشت دود بعد از وفات    همچو خاتونان مه رو می خرامند این صفات

آن یکی دست تو گیرد وان دگر پرسش کند    وان دگر از لعل و شکر پیش بازآرد زکات

چون طلاق تن بدادی حور بینی صف زده    مسلمات مؤمنات قانتات تائبات

بی عدد پیش جنازه می داد خو های تو    صبر تو و النازعات و شکر تو و الناشطات

در لحد مونس شوندت آن صفات با صفا    در تو آویزند ایشان چون بنین و چون بنات

حله ها پوشی بسی از پود و تار طاعتت    بسط جانت عرصه گردد از برون این جهات

هین خمش کن تا توانی تخم نیکی کار تو    زانک پیدا شد بهشت عدن ز افعال ثقات

موسسه خیریه

با موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار تماس بگیرید : 02133248857

در دین اسلام ، کمک کردن به یکدیگر چه ارزشی دارد؟

در دین اسلام ، بسیار در روایات و حدیث ها ، کمک به ایتام و یکدیگر سفارش شده است. در اصطلاح دینی، ایتام به فردی گفته می شود که پدرش را قبل از سن بلوغ از دست داده باشد. در روایات و قرآن سفارشات زیادی درباره ی کمک به ایتام شده است که از مثال آن ها می توان به : اطعام، سرپرستی، احسان دادن، کمک کردن، و رسیدگی به امور ایتام اشاره کرد. بهترین موسسه خیریه ، یعنی موسسه حیات صالحین مهدیار در تلاش بوده تا به ایتام زیادی در سراسر کشور کمک کند و باعث خشنودی آن ها شود.

بیشتر بخوانید : موسسه خیریه در کرج

کمک هزینه ی ازدواج جوانان

با وجود وضعیت بد اقتصادی ، جوانان زیادی هستند که به دلیل نداشتن بودجه کافی ، قادر به ازدواج نیستند. موسسه حیات صالحین مهدیار با جمع آوری کمک ها ، در خرید جهیزیه و… در ازدواج جوانان ، به آن ها کمک می کند.

کمک در ازدواج در موسسه خیریه

شعر دیگری درباره ی کمک به دیگران :

همه نیکویی باد کردار ما           مبیناد کس رنج و تیمار ما

به نیکی گراییم و فرمان کنیم      به داد و دهش دل گروگان کنیم

نباشد همی نیک و بد پایدار       همان به که نیکی بود یادگار

دراز است دست فلک بر بدی     بدی را بدی باشد اندرخورت

چو نیکی نمایدت کیهان خدای    تو با هر کسی نیز، نیکی نمای

مکن بد، که بینی به فرجام بد    ز بد گردد اندر جهان، نام بد

به نیکی بباید تن آراستن         که نیکی نشاید ز تن خواستن

و گر بد کنی، جز بدی ندروی    شبی در جهان شادمان نغنوی

موسسه خیریه

ما از طریق چه راه هایی می توانیم به نیازمندان کمک کینم؟

1- هفته ای یک الی دو بار با وعده ی غذایی ساده از یک خانواده یا فرد نیازمند حمایت کنید.

2- لباس های جدید یا استفاده شده خودمون رو که دیگر نمی‌پوشیم رو با نیازمندان به نیازمندان بدیم ، مانند لباس دیوار مهربانی.

بیشتر بخوانید : موسسه خیریه چیست؟

3- به نیازمندان کمک کنید تا هزینه‌های پزشکی و مراقبت های پزشکی خود را پرداخت کنند که این نیز یکی از مهم ترین بخش های کمک به نیازمندان است.

4- به نیازمندان خدمات دندان پزشکی رایگان یا با تخفیف خوب ارائه دهیم.

5- از واکسیناسیون کردن بچه های فقر حمایت مالی کنید. موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار

6- خدمات آرایش رایگان به فقرا بدهید مثل کوتاه کردن مو

7- اگر قصد عوض کردن مبل های خانه ی خود را دارید آن ها را اهدا کنید.

8- اگر کار آفرین هستید و تو موقعیت شغلی خوبی قرار دارید می توانید نیازمندان را وارد کسب و کار خود کنید و آن ها را به درآمد برسانید. موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار

9- برای نقاشی خانه نیازمندان داوطلب شوید این کار نه نیاز به مبلغ دارد نه چیزی فقط به صورت داوطلب به کمک افراد بروید و اگر نقاشی و یا کار دیگه ای دارند انجام بدهید.

10- تلفن های قدیمی، کامپیوتر یا وسایل الکترونیکی که استفاده نمی کنید را اهدا کنید.

کمک به یکدیگر در موسسه خیریه

11- کتاب‌های را که قبلا خواندید به فقیران و به‌خصوص دانش‌آموزان نیازمند در حوزه اهدا کنید تا با هم در این امر خیر سهیم باشیم.

12- سعی کنید برای کودکان اسباب بازی بخرید این کار می تواند دل آن ها را بسیار خوشحال کنید.

13- شما می توانید با دادن یک بالشت، پتو یا تشک به نیازمندان یا کارتن خواب ها کمک کنید تا بتوانند یک خواب راحت و گرم را تجربه کنند. موسسه خیریه

14- می توانید با اهدای تجهیزات روشنایی خانه ی فقرا را روشن کنید.

15- در ساخت مراکز ورزشی مشارکت و کمک کنید.

16- به موسسات خیریه در تهران که مورد اعتمادند کمک کنید.

17- سعی کنید تا کودکان بی سرپرست را به فرزندی قبول کنید یا حامی آن ها باشید.

18- تلاش کنید تا از پروشگاه ها بازدید کنید.

19- به موسسه خیریه در تهران بروید یا از سالمندان بازدید کنید و برای آن ها پوشاک میوه یا غذا تهیه کنید.

20- سعی کنید به جای چانه زدن با کسب و کار های کوچک، با کمک به موسسه خیریه در تهران، با مبلغ بیشتری از نیازمندان حمایت کنید.

21- از طریق تبلیغات، سعی کنید حامیانی برای فقرا و نیازمندان بیابید.

22- به نیازمندان و فقرا آموزش رایگان بدهید تا بتوانند زندگی خود را بهبود ببخشند.

23- خدمات تخصصی که بلدید را که لازم به هزینه است را رایگان به فقرا آموزش دهید.

24- برای تاسیس تعاونی ها به جامعه کنید. موسسه خیریه

25- کشاورزانی که نیازمند هستند و وضعیت اقتصادی خوبی ندارند، سعی کنید بذر و کود آن ها را تهیه کنید.

26- اگر صاحب بانک هستید، بعه نیازمندان و فقرا، وام بدون بهره بدهید.

27- در پرداخت بدهی هایشان به آن ها کمک کنیم.

28- سعی کنیم برای نیازمندان جشن تولد بگیریم، این کار می تواند مقداری دلشان را شاد کند.

29- تلاش کنیم تا خون اهدا کنیم.

30- به دانشجویان نیازمند کمک کنیم تا بتوانند تحصیل خود را تمام کنند و وارد بازار کار شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین موسسه خیریه

با موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار تماس بگیرید : 02133248857

کمک به آزادی زندانیان غیر عمد

در این شرایط بحرانی ویروس کرونا ، زندان ها از شرایط بهداشتی خوبی به سر نمی برند. در این وضعیت کسانی هستند که به دلیل شرایط بد مالی زندانی شده اند و غیر عمد هستند. شما می توانید با کمک های نقدی به موسسه خیریه زندانیان غیر عمد زیادی را آزاد کنید و به آن ها کمک کنید تا به خانه هایشان بروند.

این کار در اسلام نیز بسیار ارزش مند خوانده شده است و سفارش شده است تا در ماه مبارک رمضان ، سعی شود تا زندانیان غیر عمد آزاد شوند. موسسه خیریه

کمک به موسسه خیریه برای آزادی زندانیان غیر عمد

شعر زیبایی دیگر از سعدی برای کمک به یتیمان :

پدر مرده را سایه بر سر فکن

غبارش بیفشان و خارش بکن موسسه خیریه

ندانی چه بودش، فرو مانده سخت

بود تازه، بی‌بیخ، هرگز درخت؟!

چو بینی یتیمی، سر افکنده پیش

مده بوسه بر روی فرزند خویش

یتیم ار بگرید که نازش خرد؟

وگر خشم گیرد، که بارش برد؟

الا تا نگرید که عرش عظیم

بلرزد همی چون بگرید یتیم موسسه خیریه

به رحمت بکن آبش از دیده پاک

به شفقت بیفشانش از چهره خاک

اگر سایه‌ای خود برفت از سرش

تو در سایه خویشتن پرورش

من آنگه سرِ تاجور داشتم

که سر در کنار پدر داشتم

اگر بر وجودم نشستی مگس موسسه خیریه

پریشان شدی خاطر چند کس

کنون دشمنان گر برندم اسیر

نباشد کس از دوستانم نصیر

مرا باشد از درد طفلان خبر

که در طفلی از سر برفتم پدر

یکی خار پای یتیمی بکند

به خواب اندرش دید پیر خجند

همی گفت و در روضه‌ها می‌چمید

کز آن خار، بر من چه گل‌ها دمید

با موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار تماس بگیرید : 02133248857

موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار به چه کسانی کمک می کند؟

موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار به ایتام ، نیازمندان ، سالمندان ، بیماران سرطانی ، کودکان و زنان بی سرپرست و بد سرپرست و… کمک می کند. موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار در تلاش است تا با کمک شما خیرین محترم ، به افراد زیادی کمک رسانی بکند. در ادامه این مقاله می خواهیم درباره سایر خدماتی که موسسه خیریه حیات صالحین انجام می دهد را توضیح دهیم پس ، با ما همراه باشید.

 

با موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار تماس بگیرید : 02133248857

بهترین موسسه خیریه، چه موسسه ای است؟

بهترین موسسه خیریه موسسه ای است که بتونه تعداد قابل توجهی از نیازمندان و ایتام را پوشش بده و به آن ها کمک کنه. موسسه خیریه باید سعی کنه تا به افراد نا توان، کسایی که مشکلات جسمانی دارند و نیاز به اهدای عضو دارند، کودکان یتیم و بی سرپرست و بد سرپرست کمک کنه. موسسه خیریه صالحین مهدیار در حال تلاش برای این امور خیر است.

بهترین موسسه خیریه، حیات صالحین مهدیار چه اقدامات خیر خواهانه ای انجام میده؟

موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار بهترین موسسه خیریه در تهران است که و وظیفه اش : حمایت از بیماران، افراد بی بضاعت، مستمند، افراد بی سرپرست یا افرادی که در مناطق محروم هستند می باشد. هدف این موسسه جمع آوری کمک هزینه جهیزیه و ازدواج برای جوانان محروم، کمک هزینه بیماران سرطانی، حمایت از زنان بی سرپرست و مشارکت در طرح های عمرانی مثل : ساخت خانه برای افراد محروم، ساخت مسجد، و ساخت مدرسه برای منطقه ی محروم است. حمایت از کودکانی که هزینه تحصیل را ندارند.

چرا باید به هم کمک کنیم؟

انسان موجودی است، اجتماعی و به صورت اجتماعی آفریده شده است. همه ی ما در زندگی در مواقعی به مشکلی برخورد کرده ایم که شاید نتوانسته ایم به تنهایی از پس آن ها بر بیاییم و خانواده یا دوستان یا خویشاوندان یا همسایگان به کمک ما آمده اند، اکنون فکر کنید که فردی از تمام این ها محروم باشد. مه خانواده ای داشته باشد، نه دوست یا خویشاوندی داشته باشد. در این وضعیت که بسیار دشوار است ما انسان ها باید به هم کمک کنیم.

پیامبر اکرم درباره ی کمک به یک دیگر می فرماید :

آن فردی که سیر بخوابد و فردی در نزدیکی اش گرسنه بخوابد به من ایمان نیاورده است و اگر گروهی سیر بخوابند در صورتی که جماعتی در میان آن ها گرسنه باشد خداوند در روز قیامت با آن ها رحمت نمی کند.

فردوسی نیز درباره کمک به دیگران می گوید :

همه نیکویی باد کردار ما           مبیناد کس رنج و تیمار ما

به نیکی گراییم و فرمان کنیم      به داد و دهش دل گروگان کنیم

نباشد همی نیک و بد پایدار       همان به که نیکی بود یادگار

دراز است دست فلک بر بدی     بدی را بدی باشد اندرخورت

چو نیکی نمایدت کیهان خدای    تو با هر کسی نیز، نیکی نمای

مکن بد، که بینی به فرجام بد    ز بد گردد اندر جهان، نام بد

به نیکی بباید تن آراستن         که نیکی نشاید ز تن خواستن

و گر بد کنی، جز بدی ندروی    شبی در جهان شادمان نغنوی

شما چه کمکی می توانید به نیازنمندان بکنید؟

با کمک هایی که به موسسه خیریه حیات صالحین بهترین موسسه خیریه در کل ایران می شود به سالمندان، اقدامات مهمی مثل : آزاد کردن زندانیان غیر عمد، خرید بسته های غذایی و پوشاک برای کودکان بی سرپرست، کمک برای اهدای عضو به مریضان، کمک هزینه برای بیماران سرطانی، و … اشاره کرد.

خدمات موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار

تامین هزینه های ایتام ، کودکان بی سرپرست

از وظایف موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار ، کمک به ایتام ، کودکان و جوانان است. این بنیاد برای شادی و بهبود زندگی آن ها به آنها کمک می کند. از اقدامات این موسسه می توان به : خرید پوشاک و غذا و برگذاری جشن و تهیه هدیه اشاره کرد.

تامین هزینه های درمانی

یکی از وظایف موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار ، تامین هزینه های درمانی اشخاص مختلف است. برای مثال : تامین هزینه درمان نیازمندان، معلولین ، کودکان ، بیماران سرطانی ، بیماران قطع عضو و کسانی که در تامین هزینه های دارویی خود عاجز هستند.

کمک به حقوق خانواده های نیازمند

موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار با همت علاقه مندان به همیاری، کمک هزینه خانواده هایی که مادر خانواده در آن کار می کند و خرج و مخارج آن ها سنگین است را کمک می کند. یا همچنین کمک به خانواده هایی که پدر خانواده قادر به کمک کردن نیست کمک می کند.

شما می تونید به موسسات خیریه ، کمک های غیر نقدی هم بکنید

اگر شما هدیه یا چیزی داشته اید که به دردتان نخورده  است یا از آن خوشتان نمی آید، آن را دور نندازید. شما می توانید با اهدا کردن و بخشیدن آن به بهترین موسسه خیریه محل خود کمک بسیار بزرگی بکنید. این وسایل ها یا هدیه ها می تواند چیزهایی مثل :

اهدای کتاب به موسسه خیریه

کتاب

صدردصد ممکن است که شما کتابی داشته باشید که به خواندن آن علاقه ای ندارید یا آن را هدیه گرفته اید و می خواهید آن را دور بیاندازید. شما می توانید با اهدا کردن کتاب به کتاب خانه های نزدیک محله ی خود یا بخشیدن آن به بهترین موسسه خیریه ، به کودکان یا افرادی کمک کنید که از داشتن کتاب و خواندن آن محروم هستند. بهترین موسسه خیریه ایران حیات صالحین مهدیار، با حوضه های آموزشی محروم در مناطق مختلف در ارتباط است و کمک های شما را به دست عزیزان می رساند.

بیشت بخوانید: نمایندگی کولر گازی هایسنس در اندیشه

اسباب بازی

اگر شما اسباب بازی دارید که بدون استفاده است و یا آن را نمی خواهید ، می توانید به موسسه خیریه حیات صالحین بهترین موسسه خیریه ایران ببخشید. نمی توانید فکرش را بکنید که با این کار چند کودک که از داشتن اسباب بازی محروم هستند و نمی توانند حرکت کنند را می توانید خوشحال کنید.

لباس یا لوازم ورزشی

اگر شما لباسی دارید که برایتان کوچک شده، یا مقداری پاره شده که قابل تعمیر باشد، یا دیگر استفاده از آن نمی کنید، می توانید آن را به بهترین موسسه خیریه محل خود بدهید. کسانی هستند که در هوای سرد زمستان لباسی برای پوشیدن ندارند. اگر لوازم ورزشی بدون استفاده هم دارید میتوانید به موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار اهدا کنید، کسانی هستند که به دلیل نبود امکانات لذت ورزش کردن را نچشیده اند. می توانید به آن ها کمک کنید.

موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار

موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار ، بهترین موسسه خیریه در ایران است و هدف آن « کمک نیازمندان ، کمک به ایتام ، نا توان ، و کودکان است. شما می توانید برای کمک به دیگران ، می توانید به موسسه خیریه حیات صالحین مراجعه فرمایید.

کمک به مردم آسیب دیده

کسانی هستند که در اتفاقات مشکلات بزرگی برای آن ها پیش می آید که هیچ دخالتی در رخ دادن آن ها ندارند. مشکلاتی مثل : زلزله، سیل، آتش سوزی، گاز گرفتگی ، طوفان و گردباد و … این افراد پس از رد کردن این مشکلات به کمک بسیار بزرگی نیاز دارند، شاید خانه هایشان را از دست داده باشند. موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار به افراد آسیب دیده کمک می کند.

کمک در ساخت و ساز

موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار تلاش می کند تا با کمک خیرین محترم به ساخت خانه در مناطق محروم، ساخت مسجد، ساخت مدرسه و … بپردازد. در مناطق آسیب دیده و زلزله زده افراد بسیاری هستند که خانه هایشان آسیب یا به طور کامل خراب شده است. بیایید به فکر آن ها باشیم و آن هارا تنها نگذاریم.

افراد خیر می توانند با کمک های خود ، دل بسیاری از مردم نیازمند را شاد کنند.

کمک به معلولان و سالمندان

بسیاری از افراد در مراکز گوناگونی به دلایل مختلف نگهداری می شوند. تامین هزینه زندگی آن ها از جمله اقدامات موسسه خیریه است. این موسسه با هدف نگهداری از آن ها، تامین پوشاک و غذای آن ها وارد کار شده است.

کمک به ایتام ، بهترین امور خیر

در اسلام توصیه های ویژه ای توسط امامان ، قرآن و خداوند شده است و این کار از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. یک سوال؟ ایتام چیست؟ به چه کسانی ایتام گفته می شود؟ موسسه خیریه

در اصطلاح دینی، ایتام به افرادی  گفته می شود که پدرشان را قبل از سن بلوغ از دست داده باشند. در روایات و قرآن سفارشات زیادی درباره ی کمک به ایتام شده که از مثال آن ها می توان به : اطعام، سرپرستی، احسان دادن، کمک کردن، و رسیدگی به امور ایتام اشاره کرد. بهترین موسسه خیریه یعنی موسسه حیات صالحین مهدیار در تلاش بوده تا به ایتام زیادی در سراسر کمک کند و باعث خشنودی آن ها شود.

موسسه خیریه در تهران، موسسات خیریه تهران چه وظایفی دارند؟

موسسه خیریه چیست؟ موسسه خیریه نوعی کسب و کار است که تقریبا نهادی مردمی است و به طور غیر مردمی هم فعالیت می کند و در زمینه های مختلف جهت رسیدگی به مشکلات فعالیت می کند. موسسه خیریه در تهران، موسسه ای است که  به طور کلی، به دو صورت خصوصی و دولتی فعالیت می کند.

موسسه خیریه در تهران به صورت دولتی و خصوصی

موسسه خصوصی یک نوع از موسسه خیریه است که فعالیت های انسان دوستانه خود را به صورت خصوصی انجام می دهد. این موسسات از طریق اسپانسرهایی تامین می شوند. این اسپانسر ها می توانند : یک شرکت، یک فرد، یا یک خانواده باشد. موسسه دولتی موسساتی هستند که پشتوانه ی اصلی مالی آن ها نهاد های دولتی است. این به این معنی نیست که نهاد های دیگر نمی توانند به این موسسات کمک کنند. همه می توانند به این موسسات خیریه در تهران کمک کنند.

موسسه خیریه در تهران برای چه تاسیس شده است؟

از آنجایی که در ابتدا قالب مشکلات مردم تامین سبد غذایی بوده، موسسه خیریه در تهران با این هدف تاسیس شد. پس از مدتی با پیشرفت دنیا مشکلات مردم هم بیشتر شد و مشکلاتی از قبیل : هزینه تحصیل، پوشاک و … اضافه شد. موسسه خیریه

موسسه خیریه در تهران در چه بخش هایی فعالیت می کند؟

تامین هزینه های درمانی

یکی از وظایف موسسه خیریه در تهران، تامین هزینه های درمانی اشخاص مختلف است. برای مثال : تامین هزینه درمان نیازمندان، معلولین، کودکان، بیماران سرطانی، بیماران قطع عضو و کسانی که در تامین هزینه های دارویی خود عاجز هستند.

تامین حقوق خانوداه های بی سرپرست

موسسات خیریه در تهران با همت علاقه مندان به همیاری، کمک هزینه خانواده هایی که مادر خانواده در آن کار می کند و خرج و مخارج آن ها سنگین است را کمک می کند. یا همچنین کمک به خانواده هایی که پدر خانواده قادر به کمک کردن نیست کمک می کند.

تامین هزینه های کودکان بد سرپرست، بی سرپرست یا کودکان کار

یکی دیگر از وظایف موسسه خیریه در تهران حیات صالحین مهدیار، کمک به کودکان و جوانان است. این بنیاد برای شادی و بهبود زندگی آن ها به آنها کمک می کند. از اقدامات این موسسه می توان به : خرید پوشاک و غذا و برگذاری جشن و تهیه هدیه اشاره کرد.

کمک به مردم آسیب دیده توسط موسسات خیریه تهران

کسانی هستند که در اتفاقات مشکلات بزرگی برای آن ها پیش می آید که هیچ دخالتی در رخ دادن آن ها ندارند. مشکلاتی مثل : زلزله، سیل، آتش سوزی، گاز گرفتگی ، طوفان و گردباد و … این افراد پس از رد کردن این مشکلات به کمک بسیار بزرگی نیاز دارند، شاید خانه هایشان را از دست داده باشند. موسسه خیریه در تهران به افراد آسیب دیده کمک می کند. موسسه خیریه

کمک در ساخت و ساز

موسسه خیریه در تهران تلاش می کند تا با کمک خیرین محترم به ساخت خانه در مناطق محروم، ساخت مسجد، ساخت مدرسه و … بپردازد. در مناطق آسیب دیده و زلزله زده افراد بسیاری هستند که خانه هایشان آسیب یا به طور کامل خراب شده است. بیایید به فکر آن ها باشیم و آن هارا تنها نگذاریم.

کمک به معلولان و سالمندان

بسیاری از افراد در مراکز گوناگونی به دلایل مختلف نگهداری می شوند. تامین هزینه زندگی آن ها از جمله اقدامات موسسه خیریه در تهران است. این موسسه با هدف نگهداری از آن ها، تامین پوشاک و غذای آن ها وارد کار شده است.در ادامه می خواهیم درباره ی بهترین موسسه خیریه در تهران صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

موسسات خیریه تهران از چه راه های به نیازمندان جامعه کمک می کنند؟

1- هفته ای یک الی دو بار با وعده ی غذایی ساده از یک خانواده یا فرد نیازمند حمایت کنید.

2- لباس های جدید یا استفاده شده خودمون رو که دیگر نمی‌پوشیم رو با نیازمندان به نیازمندان بدیم ، مانند لباس دیوار مهربانی. موسسه خیریه

3- به نیازمندان کمک کنید تا هزینه‌های پزشکی و مراقبت های پزشکی خود را پرداخت کنند که این نیز یکی از مهم ترین بخش های کمک به نیازمندان است.

4- به نیازمندان خدمات دندان پزشکی رایگان یا با تخفیف خوب ارائه دهیم. موسسه خیریه

5- از واکسیناسیون کردن بچه های فقر حمایت مالی کنید. موسسه خیریه

6- خدمات آرایش رایگان به فقرا بدهید مثل کوتاه کردن مو

7- اگر قصد عوض کردن مبل های خانه ی خود را دارید آن ها را اهدا کنید.

8- اگر کار آفرین هستید و تو موقعیت شغلی خوبی قرار دارید می توانید نیازمندان را وارد کسب و کار خود کنید و آن ها را به درآمد برسانید.

9- برای نقاشی خانه نیازمندان داوطلب شوید این کار نه نیاز به مبلغ دارد نه چیزی فقط به صورت داوطلب به کمک افراد بروید و اگر نقاشی و یا کار دیگه ای دارند انجام بدهید.

10- تلفن های قدیمی، کامپیوتر یا وسایل الکترونیکی که استفاده نمی کنید را اهدا کنید.

موسسه خیریه در کرج به چه کسانی کمک می کند؟

موسسه خیریه به ایتام ، نیازمندان ، سالمندان ، کودکان بی سرپرست ، کودکان و زنان بد سر پرست ، کمک هزینه ازدواج جوانان نیازمند، و … کمک می کند. این موسسه در تلاش است تا با کمک های شما عزیزان این امور را برای مردم انجام دهد. دنیا خالی نیست ، بیایید با هم مهربان باشیم.

موسسه خیریه در کرج از طریق چه راه هایی کمک می کند؟

موسسه خیریه در کرج، فقط کمک مالی نمی کند بلکه اقداماتی همچون : تهیه پوشاک ، تهیه غذای گرم ، تهیه ی سر پناه برای کارتن خوابان ، خرید کتاب و لوازم التحریر برای دانش آموزان محروم ، خرید اسباب بازی برای کودکان و اقداماتی نظیر این را انجام می دهد. شما می توانید با کمک های خود، افراد زیادی را خوشحال کنید، ما تنها نیستیم.

موسسه خیریه دیگر چه کمک هایی می کند؟

موسسه خیریه در کرج، اقداماتی برای ساخت مکان هایی همچون : مسجد ، مدرسه ، خانه ، و … را انجا می دهد. این موسسه در تلاش است تا با همت خیرین محترم بتوان در مناطق محروم این اقدامات را انجام داد.

موسسه خیریه در کرج

با موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار تماس بگیرید : 02133248857

کمک به ایتام در موسسه خیریه

ایتام چه کسانی هستند؟

در اصطلاح دینی، ایتام به فردی گفته می شود که پدرش رو قبل از سن بلوغ از دست داده باشد. در روایات و قرآن سفارشات زیادی درباره ی کمک به ایتام شده است که از مثال آن ها می توان به : اطعام، سرپرستی، احسان دادن، کمک کردن، و رسیدگی به امور ایتام اشاره کرد. بهترین موسسه خیریه در کرج ، یعنی موسسه حیات صالحین مهدیار در تلاش بوده تا به ایتام زیادی در سراسر کشور کمک کند و باعث خشنودی آن ها شود.

شعری از مولانا برای کمک به ایتام و یکدیگر :

خلق های خوب پیشت دود بعد از وفات    همچو خاتونان مه رو می خرامند این صفات

آن یکی دست تو گیرد وان دگر پرسش کند    وان دگر از لعل و شکر پیش بازآرد زکات

چون طلاق تن بدادی حور بینی صف زده    مسلمات مؤمنات قانتات تائبات

بی عدد پیش جنازه می داد خو های تو    صبر تو و النازعات و شکر تو و الناشطات

در لحد مونس شوندت آن صفات با صفا    در تو آویزند ایشان چون بنین و چون بنات

حله ها پوشی بسی از پود و تار طاعتت    بسط جانت عرصه گردد از برون این جهات

هین خمش کن تا توانی تخم نیکی کار تو    زانک پیدا شد بهشت عدن ز افعال ثقات موسسه خیریه

با موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار تماس بگیرید : 02133248857

نتیجه گیری :

پشت هم را خالی نکنیم

تلاش کنیم انسان بودن و انسانیت رو به هم نشان بدیم و باعث گسترش و پیشرفت بشیم. انسان های زیادی وجود دارند که چشم انتظار کمک های ما هستند. این رو فراموش نکنیم که حتی کوچکترین کمکی میتواند دل خیلی ها رو خوشحال کند. انسانم آرزوست.

امیدواریم که از این مقاله خوشتان آمده باشد.

بیشتر بخوانید: ایتام چه کسانی هستند؟ و یعنی چه

آنچه درباره ایتام باید بدانید

کمک به ایتام و نیازمندان

با موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار تماس بگیرید : 02133248857