شهادت رئیس جمهور ایران

در تاریخ روز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 جناب سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور وقت ایران به همراه حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و آیت الله آل هاشم اما جمعه تبریز به مقام شهادت نایل آمدند. رئیس جمهور رئیسی برای افتتاح سد مرزی قیز قلعه‌سی به آذربایجان شرقی سفر کرده بودند که بالگرد ایشان در مسیر بازگشت در جنگل دیزمار که در محدوده بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی قرار دارد، دچار سانحه هوایی شد و همه این عزیزان به شهادت رسیدند. شهادت رئیس جمهور ایران و همراهان وی تمامی مردم ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی را دچار غم سنگینی نموده است. از خداوند متعال برای آنان رحمت و برای مردم ایران و خانواده‌های قربانیان صبر آرزومندیم

ولادت و شهادت رئیس جمهور ایران

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آذر ماه 1339 هجری شمسی در یک خانواده روحانی در شهر مشهد و در محله‌ای به نام نوغان متولد شدند. پدرشهید رئیسی، سید الاسلام حاجی رئیس الساداتی و مادر او سیده عصمت خداداد حسینی می‌باشند.

همانطور که بیان شد، ایشان برای افتتاح سد مرزی قیز قلعه‌سی به آذربایجان شرقی سفر کرده بودند که در راه بازگشت هلیکوپتر ایشان و همراهان جناب آیت الله رئیسی دچار سانحه هوایی شد. شهادت رئیس جمهور ایران زمانی رخ داد که ایشان در حال خدمت رسانی به مردم ایران بودند.

ویژگی شوق خدمتگزاری به مردم مهم‌ترین خصلت شهید رئیسی

سید حسن خمینی در پی شهادت رئیس جمهور ایران و همراهان وی ضمن پیام تسلیت به مردم ایران و خانواده‌های داغدار بیان نمودند که صفای باطن، تواضع و شوق خدمتگزاری به مردم از ویژگی‌های بارز آیت الله سید ابراهیم رئیسی بود.

ایشان احضار داشتند که ارتقاء مسئولیت‌های رسمی، هیچ زمان موجب دگرگونی روحیات سید ابراهیم رئیسی نشد. شهید رئیسی به خدمتگزاری به مردم کشورش شوق زیادی داشت و سرانجام در راه خدمتگزاری به مردم به مقام شهادت نائل آمد.

درباره شهید رئیسی

همانطور که بیان شد، ایشان در آذر ماه سال 1339 در شهر مشهد دیده به جهان گشودند و تحصیلات ابتدایی را در مدرسه جوادیه سپری کرده و تحصیل در علوم حوزه را در مدرسه نواب آیت الله موسی نژاد آغاز نمودند. در سال 1354 برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم و مدرسه آیت الله بروجردی رفتند و مدت زمانی در این مدرسه تحصیل نمودند.

دکتر آیت الله رئیسی در سال 1362 با دکتر جمیله سادات علم الهدی دختر اول آیت الله سید احمد علم الهدی ازدواج کرد. آیت الله رئیسی در سال 1400 با شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری با 18 میلیون رای مردم به مقام ریاست جمهوری ایران رسیده بودند.

کلام آخر

سوابق، فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، انقلابی، مبارزاتی و مسئولیت‌های دکتر آیت الله رئیسی فراتر از آن است که در این مطلب بگنجد. در بیان ویژگی‌های اخلاقی ایشان همان که بیان شد، شوق خدمتگزاری به مردم در وجود ایشان موج میزد.

سرانجام هم در راه خدمت به مردم کشورش به مقام شهادت رسیدند. شهادت رئیس جمهور ایران و هیئت همراه ایشان غمی بزرگ و دردناک است که جامعه جهانی را نیز درگیر کرده و همه ما ایرانی‌ها و سران و دولت‌های کشورهای دیگر در این غم شریک هستیم.