کمک به ایتام

کمک به ایتام توسط موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار

موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار ، یک موسسه خیریه کمک به ایتام است. این موسسه سعی می کند تا با همت خیرین محترم به ایتام زیادی کمک کند. در ادامه ی این مقاله ، می خواهیم بیشتر درباره ی کمک به ایتام ، توضیح دهیم پس ، با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: موسسه خیریه

با موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار تماس بگیرید : 02133248857

چرا کمک به ایتام؟

در این شرایط بسیار سخت اقتصادی و شیوع ویروس خطرناک کرونا ، افراد زیادی هستند که از داشتن امکاناتی مثل : پوشاک و غذا محروم هستند. ایتام زیادی وجود دارند که به کمک ما در این شرایط سخت نیاز دارند. کمک به ایتام را جدی بگیریم و پشت یکدیگر را خالی نکنیم.

بیشتر بخوانید: موسسه خیریه در تهران

ایتام چه کسانی هستند؟

در اصطلاح دینی، ایتام به افرادی  گفته می شود که پدرشان را قبل از سن بلوغ از دست داده باشند. در روایات و قرآن سفارشات زیادی درباره ی کمک به ایتام شده که از مثال آن ها می توان به : اطعام، سرپرستی، احسان دادن، کمک کردن، و رسیدگی به امور ایتام اشاره کرد. بهترین موسسه خیریه یعنی موسسه حیات صالحین مهدیار در تلاش بوده تا به ایتام زیادی در سراسر کشور کمک کند و باعث خشنودی آن ها شود.

ایتام به کسانی گفته می‌شود که هر دوی پدر و مادر خود را از دست داده باشد اما این واژه در قران و حدیث از نظر شرعی و لغوی برای کسی که مادرش را از دست داده باشد به کار نمی رود. ایتام به کسانی گفته می شود که به دلیل از دست دادن والد خود از مهر و محبت به دور بوده اند و بیش از هر چیز به عاطفه ، مهر و نوازش محتاج اند و نا خود آگاه برای این احساس روحی و عاطفی منتظر پاسخ هستند.

کمک به ایتام توسط موسسه خیریه

با موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار تماس بگیرید : 02133248857

دین اسلام درباره کمک به ایتام

دین اسلام در حال حاضر به عنوان کامل ترین و جامع ترین دین الهی همواره مستضعفان و محرومان اجتماع را مورد حمایت قرار داده و در این بین ایتام بیشتر از سایر مظلومان مورد لطف و رحمت قرار گرفته‌اند. و پیامبرانی همچون حضرت موسی و حضرت عیسی ، ظلم به یتیمان را از گناهان کبیره شمرده و به شدت از حقوق آنان دفاع می‌کردند.

بیشتر بخوانید : موسسه خیریه در کرج

قرآن و روایات درباره ی کمک به ایتام به چند نکته اشاره می کنند :

شیوه ی رفتار با ایتام

در قران کریم درباره‌ی شیوه رفتار با ایتام تاکید و سفارش فراوان شده که عادلانه رفتار کنید ، با آن ها به نیکی و مهربانی حرف بزنید. هیچ گاه آن ها را نباید اذیت کنید و یا با قهر ، آن ها را از خود دور نکنید.

پیامبر ، خود در کودکی یتیم بودند و با این درد آشنایی کامل دارند و در مورد اجر و پاداش سرپرستی فرمودند : ایتام به کسانی گفته می شود که سرپرستی از آنها بهشت را بر شما واجب می کند همانگونه که با خیانت در مال آن ها مستحق دوزخ می شوید.

واژه‌ی یتیم در اصل لغوی به معنای تنها و منفرد می باشد ولی دامنه حقوقی یتیم فراتر از اصطلاح قرانی آن است از این رو ، کودک فاقد ولی و قیم و سرپرست را یتیم دانسته و اگر پدرش را از دست داده باشد اما ولی داشته باشد از نظر حقوقی یتیم نیست در حالی که از نظر اسلام یتیم محسوب می شود.

اگر ما دید عمیق و وسیع تری نسبت به اطرافیان خود داشه باشیم بسیار خانواده ها و کودکان بی سرپرستی را خواهیم دید که نیازمند عشق و محبت و کمک مالی ما هستند در حالی که ما از آن ها غافل هستیم.

امیر مومنان که خود حامی ایتام و مستضعفین بودند در هنگام شهادت خود فرمودند : خدا نکند یتیمان گاهی سیر و گاهی گرسنه بمانند ، نکند آنها در حضور شما در اثر عدم رسیدگی از بین بروند (نهج‌البلاغه، چاپ صبحی صالح، وصیت 47).

بیشتر بخوانید : تریلی ترانزیت چیست؟

سرپرستی و کمک به ایتام

با موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار تماس بگیرید : 02133248857

سرپرستی

بر گفته قران و پیشوایان معصوم ، ایتام به کسانی گفته می‌شود که سرپرستی از آن ها از برترین و پسندیده ترین امور به حساب می آید و مومنان را در این مسیر تشویق و راهنمایی می کنند تا در این جامعه یتیمی آواره و سرگردان نمانند و نیاز های آنان در پناه مومنان برطرف شود.

امروزه موسسات و کانون های مختلفی در سراسر کشور برای حمایت از این افراد در نظر گرفته شده اما محیط آنها به صمیمیت و گرمی خانواده نمی‌رسد زیرا اگر یتیم در آغوش خانواده پرورش یابد از محبت پدر و مادرخوانده برخوردار می شود و بدیهی است که آن ها به نسبت مربیان و مسئولین موسسات محبت بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید : موسسه خیریه چیست؟

شعر سعدی درباره ی کمک به ایتام

پدر مرده را سایه بر سر فکن غبارش بیفشان و خارش بکن
ندانی چه بودش ، فرومانده سخت بود تازه ، بی بیخ ، هرگز درخت؟
چو بینی یتیمی ، سرافکنده پیش مده بوسه بر روی فرزند خویش
یتیم ار بگرید که نازش خرد؟ وگر خشم گیرد ، که بارش برد؟
الا تا نگرید که عرش عظیم بلرزد همی چون بگرید یتیم

بیشتر بخوانید : نظافت منزل در تهران

موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار

موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار ، بهترین موسسه خیریه در ایران است و هدف آن « کمک نیازمندان ، کمک به ایتام ، نا توان ، و کودکان است. شما می توانید برای کمک به دیگران ، به موسسه خیریه حیات صالحین مراجعه فرمایید.

بیشتر بخوانید: بهترین موسسه خیریه

نتیجه گیری :

پشت هم را خالی نکنیم

تلاش کنیم انسان بودن و انسانیت رو به هم نشان بدیم و باعث گسترش و پیشرفت بشیم. انسان های زیادی وجود دارند که چشم انتظار کمک های ما هستند. این رو فراموش نکنیم که حتی کوچکترین کمکی میتواند دل خیلی ها رو خوشحال کند. انسانم آرزوست.

امیدواریم که از این مقاله خوشتان آمده باشد.

با موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار تماس بگیرید : 02133248857

بیشتر بخوانید: نمایندگی ایران رادیاتور در اندیشه