ولادت امام رضا 1403 چه روزی است؟

علی بن موسی بن جعفر، فرزند امام موسی کاظم(ع) در سال 148 هجری قمری در شهر مدینه دیده به جهان گشود. مشهورترین لقب او رضا(ع) می‌باشد که بنابر روایات این لقب از سمت خداوند متعال به وی اعطا شده است. امام رضا(ع) امام هشتم ما شیعیان هستند که در سن 35 سالگی عهده‌دار مسئولیت امامت و رهبری شدند و زندگی و امامت ایشان مقارن با خلافت خلفای عباسی بود. در روز ولادت این حضرت بزرگوار سراسر ایران جشن و سرور است و به همین دلیل قرار است در این مطلب با هم ببینیم که ولادت امام رضا 1403 چه روزی است. با حیات صالحین همراه باشید تا میلاد این امام بزرگوار را با هم بررسی کنیم.

ولادت امام رضا 1403 چه روزی است؟

هر ساله در ایران از روز میلاد حضرت معصومه(س) تا روز میلاد امام رضا(ع) هفته کرامت نام دارد. اما رضا (ع) هشتمین امام ما شیعیان بوده که از سلاله پاک رسول خدا(ص) و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام می‌باشد. امام رضا(ع) برادر حضرت معصومه(س) هستند.

اما ببینیم ولادت امام رضا 1403 چه روزی است. ولادت ایشان به تاریخ هجری شمسی مصادف است با 31 اردیبهشت 1403 است. همچنین ولادت امام رضا (ع) به تاریخ هجری قمری مصادف با 11 ذوالقعده سال 1445 و در تاریخ میلادی هم برابر با 20 می سال 2024 می‌باشد.

سال تولد امام رضا (ع)

مورخان درباره سال تولد امام رضا(ع) و حتی در تعیین ماهی که این حضرت دیده به جهان گشوده است، اختلاف زیادی با هم دارند. اختلاف آن‌ها مربوط به یک بازه زمانی کوتاه مدت نیست؛ بلکه این اختلاف به 5 سال اشاره دارد. با این حال بیشتر در تاریخ 11 ذی القعده سال 148 هجری قمری توافق وجود دارد.

تا اینجای مطلب دریافتیم ولادت امام رضا 1403 چه روزی است. میلاد مبارک این امام بزرگوار در سال 1403 برابر با 31 اردیبهشت می‌باشد و در این روز در کشورمان در همه شهرها و به خصوص در شهر مشهد جشن و مراسم شادی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید : وام سیم کارت

امامت اما رضا(ع)

پس از شهادت امام کاظم(ع) پدر بزرگوار امام رضا(ع) ایشان در سال 183 قمری به امامت رسیدند. مدت امامت ایشان 20 سال بود که با خلافت هارون الرشید، محمد امین و مامون مصادف بود. ایشان با جمع آوری شاگردان پدر خود به تدریس و تکمیل حوزه علمیه جدش امام صادق(ع) پرداختند.

با فشارهایی که همواره خلفای عباسی بر امامان ما در زمان زندگی و امامتشان داشتند، امام رضا(ع) موفق شدند که شاگردان زیادی را در این زمینه پرورش داده و گام‌های بزرگ و استواری بردارند. اما سرانجام ایشان در سن 55 سالگی به دست خلیفه عباسی به شهادت رسیدند.

کلام آخر

در این مطلب شما را با اینکه ولادت امام رضا 1403 چه روزی است، آشنا کردیم. نکته مهم در روز زاد روز این عزیز بزرگوار این است که سعی کنیم در این روز در کنار جشن و سرور مستضعفان کشور خود را فراموش نکنیم و با هم در این روز به سرور بپردازیم.

موسسه خیریه حیات صالحین مهدیار آماده دریافت کمک‌های شما برای ایجاد لحظاتی شادتر و بهتر برای همنوعان ماست که نیاز مبرم به کمک دارند. پیامبر اسلام و امامان ما همواره در پی کمک به مستضعفان بودند و چقدر خوب است که ما هم دنبال کننده کار آن‎‌ها باشیم.