تاریخ ولادت امام حسن عسکری سال 1403

امام حسن عسکری (ع) در سال 235 هجری قمری چهار ساله بودند که با پدر بزرگوارشان امام هادی علیه‌السلام به سکونت در سامرا مجبور شدند و حدود نوزده سال با پدرشان در این شهر ساکن بودند. بعد از شهادت پدر، به مدت شش سال امامت کرد. در ادامه به تاریخ ولادت امام حسن عسکری سال 1403 بپردازیم؛ برای اطلاع بیشتر تا انتها با همراه شوید.

ولادت امام حسن عسکری(ع)

در زمانی که امام حسن عسکری(ع) تنها 22 سال سن داشت، بعد از به شهادت رسیدن پدر بزرگوارشان، مسئولیت امامت و ولایت مسلمین را برعهده گرفت و مدت زمان امامت ایشان تنها 7 سال به طول انجامید. امام حسن عسکری(ع) در تاریخ 8 ربیع‌الاول سال 260 هجری قمری به دستور معتمد عباسی به شهادت رسید. ایشان در زمان شهادت 28 سال سن داشتند و در شهر سامرا در کنار مرقد پدرشان به خاک سپرده شدند.

از القاب امام حسن عسکری(ع) می‌توان به هادی، نقی، زکی، رفیق و صامت اشاره نمود. تعدادی از تاریخ نویسان لقب (خالص) را نیز برای آن حضرت ذکر کرده‌اند و همچنین یکی از القاب مشهوری که حضرات امام جواد، امام هادی و امام حسن عسکری(ع) به آن مشهور بودند، لقب (الرضا) است. حضرت امام حسن عسکری (ع) در تمامی خصوصیات و رفتارهای فردی و اجتماعی، بسیار منحصر به فرد، ممتاز و برجسته بوده و صفات ایشان در بین مسلمانان بسیار مشهور بوده است. در ادامه به تاریخ ولادت امام حسن عسکری سال 1403 اشاره شده است:

  • تاریخ شمسی ولادت امام حسن عسکری (ع) در تقویم 1403: شنبه 21 مهر ماه (21/7/1403)
  • تاریخ میلادی ولادت امام حسن عسکری (ع) در تقویم 1403: 12 اکتبر 2024
  • تاریخ قمری ولادت امام حسن عسکری (ع) در تقویم 1403: 8 ربیع الثانی 1446