تاریخ اربعین 1404 کی است؟

اربعین حسینی به معنای چهلم می‌باشد که در اصطلاح اسلامی، یک مراسم مذهبی برای شیعه‌ها است و در بیستم ماه صفر، یعنی دقیقا چهل روز بعد از روز عاشورا، در روزی که حسین بن علی نوه محمد، فرزند علی بن ابی طالب و فاطمه زهرا و امام سوم شیعیان به شهادت رسیدند، برگزار می‌شود. چهلمین روز بعد از به شهادت رسیدن حسین بن علی که نزد امامیه دارای ارزش آیینی و بالایی است و براساس و پایه اعتقادات کهن سر بریده شده حسین بن علی در چنین روزی در کربلا ملحق شده است. برای اطلاع از تاریخ اربعین 1404 تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

تاریخ دقیق اربعین 1404:

  • پنجشنبه 23 مرداد 1404 شمسی
  • 14 August 2025 میلادی
  • 19 صفر 1447 هجری قمری

 

تاریخ اربعین 1404

تاریخ دقیق اربعین حسینی 1404 در تاریخ 23 مرداد هجری شمسی مصادف با 19 صفر 1447 هجری قمری است. معروف بودن این روز به دلیل اسیران کربلا در راه بازگشت از شام، برای زیارت امام حسین(ع) بود. از اعمال خاص این روز زیارت اربعین است که در ایران هر ساله تعطیل رسمی اعلام می‌شود. همان‌طور که گفته شد زیارت اربعین از اعمال خاص و ویژه این روز می‌باشد و بنابر روایتی از امام حسن عسکری(ع)، از نشانه‌های مومن شناخته شده است. ایرانیان هر سال در روز 20 صفر عزاداری می‌کنند و یکی از گسترده‌ترین مراسم‌های عزاداری شیعیان، پیاده‌روی اربعین به سمت کربلا است.

زیارت اربعین یکی از پنج نشانه برای مومن شمرده شده که این فرموده، حدیثی از امام حسن عسکری(ع) است. طبق گفته‌های تاریخی، جابر بن عبدالله انصاری، صحابی پیامبر اسلام (ص)، به همراه عطیه عوفی در اولین چهلم شهادت امام حسین (ع) به عنوان اولین زائر بر مزار امام حسین (ع) حاضر شده و قبر ایشان را زیارت کرده است.

بیشتر بخوانید : وام سیم کارت